Nuty Zapachowe

Witajcie!!
Chyba nie ma na świecie kobiety, która by nie lubiła otaczać się pięknym zapachem.
Wiele przedstawicielek płci pięknej, wręcz nie wyobraża sobie dnia bez użycia perfum czy też  wody toaletowej. Ja na pewno do tej grupy się zaliczam ;).

Pewnie wiele z Was przeglądając strony poświęcone zapachom, spotkało się z określeniem: nuta głowy, nuta serca czy też nuta bazy. Niby każdemu są znane te pojęcia, ale czy tak naprawdę wiemy o co w nich chodzi?
Jeśli nie, to zapraszam do dalszej części postu, gdzie bliżej przyjrzymy się poszczególny nutom. 

Wąchając perfumy najpierw wyczuwamy nutę górną, czyli  nutę głowy, potem nutę  środkową - zwaną nutą serca, a na końcu nutę dolną - zwaną nutą bazy.




Nuta głowy - jest to pierwsza nuta którą wyczuwamy po otwarciu perfum. Nuta ta z reguły na samym początku jest bardzo intensywna, jednak z czasem jej zapach szybko się ulatnia. Zwykle jest wyczuwalna na skórze przez kilkanaście minut do pół godziny. Nuta ta zazwyczaj składa się z owoców i to ona decyduje, czy dane perfumy przypadną nam do gustu czy też nie. 

Nuta serca - tą nutę najczęściej daje się wyczuć po 10 minutach od użycia perfum. Nuta ta pozostaje na skórze przez godzinę lub dwie i jest bardzo istotna, gdyż odpowiada za połączenie pozostałych aromatów.
Najważniejszymi składnikami w tej nucie są akordy korzenne oraz kwiatowe.

Nuta bazy - czyli tak zwana nuta bazowa, podstawową. Jest wyczuwalna po 20 minutach od użycia perfum. Nuta ta jest odpowiedzialna za trwałość zapachu, ulatnia się bardzo powoli, przez co utrzymuje się na ciele od kilku do kilkunastu godzin. Kreatorzy perfum, zwykle zaczynają tworzyć swoje małe dzieła. właśnie od nuty bazowej. W skład tej nuty wchodzą: piżmo, ambra, wanilia, przyprawy drzewne oraz korzenne, a także  leśne żywice. Aby przedłużyć wyczuwalność zapachu, dodawane są tutaj także utrwalacze, tak więc woń tej bazy może być wyczuwalna nawet po kilku dniach.




Mam nadzieję, że wszystko jest dla Was jasne i klarowne.
Jeśli chcecie teraz  sprawdzić swoją wiedzę, a także wyobrazić sobie jak mogą pachnąc poszczególne perfumy, to odsyłam Was do posta o perfumach, który znajdziecie tutaj.

Pozdrawiam 
;)

Komentarze

  1. Fajny post :) Nie miałam pojęcia, że zapach jest podzielony na nuty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że mogłaś dowiedzieć się czegoś nowego ;)

      Usuń
  2. Potrafię zachwycać się zapachami bez końca ale gdy przychodzi do ich zdiagnozowania możesz mnie zabić - NIE POTRAFIĘ określić żadnej nuty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie wiedziałam, że są takie nuty!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nuty zapachowe były mi już wcześniej znane, ale u Ciebie jest to wszystko czytelnie rozpisane :) Bardzo przydatne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o nutach ale nigdy o ich nazwach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) a ja słyszałam o nutach zapachowych i ich nazwach ale czas ich "wyczuwalnego zapachu" był dla mnie tajemnicą i teraz np wiem dlaczego mój ukochany zapach inaczej pachnie po użyciu, inaczej po chwili, a inaczej po kilku godzinach, dziękuję i proszę o jeszcze takich oczywistych wiadomości - które przecież nie są takie oczywiste:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się częściej dodawać tego typu posty ;)

      Usuń
  7. Ja uwielbiam zapachy na bazie wanilii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja leżę i kwiczę gdy mam określić nuty zapachowe :D Nie potrafię :) Np. w perfumach. Jak są to proste zapachy typu wanilia, winogron, kokos to tak, ale jak już wiecej to nie da rady :P

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam wszystkie słodkie :P


    ps. a u mnie? NOWY SET W BIELI :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealnie trafiłaś z tym postem :D dopiero co sama tłumaczyłam ten temat Mężczyźnie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nowości Kosmetyczne No7

Blog Roku 2013

Zaskakujące Fakty o Wielkiej Brytanii Cz. I